Více času na podstatné

 


ODPADOVÉ FÓRUM

Aktuální číslo: Staré ekologické zátěže

 

Membránové technologie ve službách udržitelnosti
Redakce OF

Stabilizace: rychlá a efektivní úprava geomechanických vlastností zemin systémem ALLU
Ivo Cerný

Odstraňování starých ekologických záteží stálo už pres 66 miliard korun. Trvá více než 30 let a stále není hotovo
Hana Kadecková

Jak ochránit investice pred skrytými environmentálními riziky?
Tereza Voláková a Luboš Maršálek

Návrh směrnice o monitorování a odolnosti půdy a problém terminologie sanačních technik
Zdenek Suchánek

Revoluce v masném prumyslu
Redakce OF

Seminář o zálohování: klíčové informace a nové perspektivy
Petr Novotný

Jednotné environmentální stanovisko a změny zákonu na úseku životního prostředí
Jitka Jelínková a Miloš Tuhácek

Jak udržitelnost mení naše podnikání a společnost?
Redakce OF

Trendy zmen podmínek pro strategické rízení udržitelného materiálového hospodářství ČR
Bohumil Beneš

Kroky udržitelného stavebnictví
Jirí Nouza

Jak elektromobily pomohou k rešení klimatické krize
František Vörös

Sanace ohnisek kontaminace v bývalém areálu TDV Duchcov
Radek Cervinka, Ondrej Lhotský, Ondrej Urban a Jakub Kubálek

Likvidace Li-Ion baterií: co byste meli vědět a nejcastejší otázky a odpovedi
Redakce OF

ECCOTARP: specialista na záchyt unikajících nebezpečných látek
Veronika Karbanová

Bývalý distribucní sklad PHM v Novém Bohumíne: komplexní sanace a biodegradace
Jirí Kamas, Miroslav Minarík a Antonín Stríbrný

Dekontaminace průmyslového areálu a jeho proměna v moderní městské centrum
Vojtech Dvorák, Jakub Barvír a Petr Lacina

Mapování antropogenní kontaminace sedimentu přehradních nádrží v povodí Váhu
Martin Žídek

První výzkum kontaminace sedimentu z Kachovské nádrže provedl ukrajinsko-český tým
Marcela Cernochová a Jindrich Petrlík

 

 

PŘEDPLATNÉ / INZERCE / VÍCE O ČASOPISU

 


REKLAMA

 

 

KALENDÁŘ AKCÍ

 

  ZAŘADIT AKCI  
Duben    
16.4. Workshop o odpadech aneb odpadářské minimum
Opakování: 17.4.
23.4 iKURZ: ekolog a BOZP a jejich součinnost při plnění požadavků legislativy ochrany životního prostředí
23.-24.4. Dny teplárenství a energetiky 2023
23.4 Používejte Cyrkl jako superhrdina | Webinár
24.4. AZBEST
24.4. Odpadové hospodářství měst a obcí
25.4. Jednotné environmentální stanovisko a změny zákonů na úseku životního prostředí
26.4. iKURZ: modul ILNO v IS ENVITA v legislativních souvislostech
28.5. Konference Bioplyn a legislativa 2024
Květen    
13.5. Webinář: Praktický kurz odpadové legislativy pro původce a oprávněné osoby
15.-17.5. SANAČNÍ TECHNOLOGIE XXVI
16.5. iKURZ: Jak provozovat sběrný dvůr a nebýt v rozporu s legislativou
21.5. Práce s IS ENVITA na PC - pokročilé funkce programu
Opakování:
22.5.
22.-23.5. Chemická legislativa pro průmysl a obchod
23.5. Odpady v podnikové ekologii
28.5. iKURZ: Nová pravidla pro nakládání s odpady ze zdravotnictví
28.5. Aktuální témata lesního hospodářství
29.5. Povinnosti v podnikové ekologii v praxi
Opakování: 30.5.
30.5.    Novela vodního zákona v souvislosti s novým stavebním zákonem
Červen    
3.-4.6. 28. ročník odborné konference
MĚŘENÍ EMISÍ A OCHRANA OVZDUŠÍ
3.-6.6. Konference Pitná voda 2024
4.6. iKURZ: modul PIO / ZPO v IS ENVITA ve vazbě na požadavky legislativy
5.6. Práce s modulem OLPNO, ILNO a evidence odpadů v IS ENVITA
11.6. iKURZ: Soustřeďování komunálního odpadu a jeho tříděných složek ve firmě ve vazbě na požadavky zákona o odpadech pro implementaci do praxe
14.6. iKURZ: Mobilní zařízení pro sběr versus obchodník rozdíly, výhody a povinnosti podle nové legislativy
18.6. Práce s IS ENVITA na PC - pokročilé funkce programu
Opakování:
19.6., 20.6.
25.6. iKURZ: Biologicky rozložitelné odpady, vč. kalů a specifické nakládání s nimi
27.6. Evropské obalové symposium
Září    
3.9. iKURZ: práce s modulem OLPNO v IS ENVITA i z pohledu legislativních povinností
5.9. iKURZ: Nakládání s asfalty – nová vyhláška dle zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech
12.9. iKURZ: modul ILNO v IS ENVITA v legislativních souvislostech
17.9. Workshop o odpadech aneb odpadářské minimum
Opakování: 18.9.
26.9. iKURZ: Recyklace a nakládání se stavebními odpady v roce 2024 včetně novelizace vyhlášky č. 273/2021 Sb. vyhláškou č. 445/2022 Sb.
Srpen    
     
Říjen    
1.10. iKURZ: Jak nakládat s kovovým odpadem v roce 2024 v souladu s požadavky legislativy
3.10. WEBINÁŘ: Jak v IS ENVITA v modulu EKO – KOM vytvořit čtvrtletní výkaz o celkovém množství a druzích komunálního odpadu vytříděných a odstraněných v obcích
8.10. iKURZ: ekolog a BOZP a jejich součinnost při plnění požadavků legislativy ochrany životního prostředí
8. 10.  Aktuální témata lesního hospodářství
10. 10. iKURZ: Nakládání s odpady z pohledu obce od 1. 1. 2025
 
  

 

Novinky

25.11.2014 12:50

Tradiční konference Biomasa a Energetika mění název i místo konání

BaE 2014

Tradiční konference Biomasa a Energetika se od letošního roku dočkala několika úprav. První z nich je změna názvu na BIOMASA, BIOPLYN A ENERGETIKA. Druhou, také velmi důležitou, je přesun místa konání konference z pražského Suchdola do Třebíče. Poslední velkou úpravou je rozšíření programu na dva dny. Tradiční akci pořádá již po devatenácté CZ Biom - České sdružení pro biomasu.

Účastníci konference se budou moci seznámit jednak s aktuálním stavem přípravy novely zákona o podporovaných zdrojích, ale také budou moci s exkurzí navštívitbioplynovou stanici s vysokým podílem využití tepla či teplárnu na dřevní štěpku a slámu.

První den konference nabídne řadu zajímavých přednášejících. Nové navrhované legislativní změny přijedouobhajovatMartinLaštůvka (ERÚ) a Pavel Jirásek (MPO). Oponentem jim bude napříkladŠtěpán Chalupa z Komory obnovitelných zdrojů energie. Další zajímavé téma nabídne Luděk Šikola z Advokátní kanceláře Šikola a partneři. Jeho přednáška se bude zabývat zejména způsobem prodeje výrobny elektřiny jiné osobě, tedy např. prodejem bioplynové stanice nebo solární elektrárny.

Druhý den bude věnován problematice provozu bioplynových stanic (BPS). Účastníci se mohou těšit na zajímavé příklady využití tepla z BPS včetně zkušeností z Dánska. Další přednášky se zaměří na zvyšování efektivity provozu bioplynových stanic, ať již přechodem na termofilní teplotu či trafostanice s vyšší účinností, instalací nízkonákladových ORC zařízení nebo využitím bioplynu pro pohon vozidel. Konference nabídne provozovatelům i zajímavé informace o nově připravovaných investičních dotacích na období 2014– 2020.

Konference BIOMASA, BIOPLYN A ENERGETIKA se uskuteční ve dnech 9. a 10. prosince 2014 v konferenčních prostorách hotelu Atom v Třebíči. Více informací na webové stránce konference: https://czbiom.cz/konf/.

 

25.11.2014 10:40

Novým ředitelem ČIŽP bude Erik Geuss

Ředitelem České inspekce životního prostředí se od 1. prosince 2014 stane ekonom Erik Geuss. Hlavním cílem inspekce je podle Geusse zlepšování stavu životního prostředí, nikoliv primárně udělování sankcí. Proto nový ředitel chce klást důraz i na činnosti preventivní, jako jsou osvěta nebo komunikace s veřejností a za důležitou považuje i komunikaci se znečišťovateli. Erik Geuss je absolvent VŠE v Praze a doktorandského studia na ČVUT, ve funkci vystřídá Jana Slance.

Vystudovaný ekonom Erik Geuss není ve státní správě ani v oblasti životního prostředí žádným nováčkem. Působil na pozici náměstka a později i poradce na Ministerstvu životního prostředí nebo jako ředitel odboru ekonomické politiky MŽP. Ekologii se věnoval i v Českém ekologickém ústavu, příspěvkové organizaci MŽP, kde byl ředitelem. Zkušenosti z vedoucích funkcí má rovněž z Ministerstva informatiky či Ministerstva průmyslu a obchodu, kde zastával pozici náměstka ministra. Do ČIZP Erik Geuss nyní přichází z Magistrátu hl. m. Prahy, kde působil jako ředitel odboru podnikatelských aktivit.

Erik Geuss ve funkci ředitele ČIŽP střídá Jana Slance, který inspekci vedl od 6. prosince 2011. Erik Geuss zvítězil ve výběrovém řízení, kterého se kromě něj a bývalého ředitele Jana Slance zúčastnilo dalších 22 zájemců.

Ministr Brabec od nastupujícího ředitele očekává, že přinese do ČIŽP nový pohled na fungování a směřování této organizace a vnese do ní nový impuls: „Pevně věřím, že se panu řediteli bude dařit naplňovat hlavní poslání inspekce, tedy nestranný a důsledný dozor nad respektováním zákonů v oblasti životního prostředí. Inspekci mj. přibudou kompetence v oblasti ochrany zemědělského půdního fondu a čekám od ní také zvýšenou aktivitu např. v oblasti kontroly výkupen druhotných surovin, ale samozřejmě nejen tam. Přeji panu řediteli v jeho náročné misi dostatek energie a tahu na branku při naplňování plánů, s kterými do ČIŽP přichází,“ říká ministr Richard Brabec.

„Vážím si důvěry, kterou jsem od pana ministra dostal, a věřím, že se mi podaří realizovat všechny plány, s kterými do nové funkce vstupuji. Mou prioritou je inspekce transparentní, předvídatelná a spravedlivá. Hlavním cílem této resortní organizace MŽP je dle mého názoru zlepšování stavu životního prostředí, nikoliv primárně udělování sankcí. Proto budu klást důraz i na činnosti preventivní, jako jsou osvěta nebo komunikace s veřejností, a za důležitou považuji i komunikaci se znečišťovateli životního prostředí. To proto, aby se jejich pochybení dařilo lépe, rychleji a efektivněji napravovat a tím přispívat ke zlepšování ochrany i stavu životního prostředí,“ prozrazuje nový ředitel ČIŽP Erik Geuss.

25.11.2014 08:21

Cena CNG v roce 2015? Podle odborníků zůstane levnější než benzín nebo nafta

Automobilů na zemní plyn CNG u nás meziročně přibývá o desítky procent a na konci letošního roku jich bude po českých silnicích jezdit pravděpodobně více než 9 000. Tuzemské motoristy na CNG lákají především nižší provozní náklady, jež jsou dány hlavně příznivou cenou tohoto paliva. Odborníci se navíc shodují, že také v roce 2015 zůstane CNG významně levnější než benzín nebo nafta. Více ZDE

25.11.2014 07:51

ČAOH připravila odpadovou příručku pro živnostníky

STAHUJTE! Česká asociace odpadového hospodářství připravila v rámci svého odborného a vzdělávacího působení stručnou a přehlednou příručku pro nakládání s odpady, které produkují živnostníci. Na dvou stranách informuje asociace drobné původce odpadů (podobných komunálním odpadům) o povinnostech a možnostech vyplývajících ze zákona o odpadech.

Mimo soupis základních povinností původců odpadů a možných způsobů nakládání se vznikajícími odpady (smlouva s firmou, smlouva s obcí), shrnuje brožura také kontrolní kompetence a možné sankce vyplývající z porušení povinností stanovených zákonem o odpadech. Dále uvádí v tabulkovém přehledu seznam vybraných druhů odpadů ze skupiny komunálních odpadů z přílohy č. 1 vyhlášky č. 381/2001 Sb., včetně katalogových čísel, jež mohou nejčastěji při živnostenské činnosti vznikat.

„Materiál ČAOH není vyčerpávající návod, jak s odpady nakládat. Příručka ale v přehledné formě shrnuje základní povinnosti živnostníků při nakládání s odpady podobnými komunálním odpadům. Je třeba, aby živnostníci věděli, že jim odpady vznikají a že mají několik možností, jak zajistit splnění svých zákonných povinností,“ doplňuje Petr Havelka z ČAOH.

Příručka zároveň upozorňuje, že živnostníci, kterým vznikají i jiné odpady, než odpady ze skupiny 20, musí nakládání s nimi řešit přes odpadové firmy (oprávněné osoby), neboť obecní systémy k tomu dle § 17 zákona o odpadech nejsou způsobilé.

 

Dokument ke stažení:

Prirucka-Caoh-pro-zivnostniky

 

 

Zdroj: ČAOH

25.11.2014 07:50

Pozor! Zítra začíná čtyřdenní odstávka ISPOP.

Informujeme uživatele ISPOP, že v termínu 26. 11. 2014 (16:00) – 30. 11. 2014 (23:59) nebude systém ISPOP dostupný z důvodu plánované provozní odstávky. Přerušení provozu IS ISPOP je nezbytné z důvodu nasazení nové verze aplikace ISPOP, která díky výrazným grafickým změnám nabídne uživatelům příjemnější prostředí nejen v oblasti stažení formuláře, ale napříč celou aplikací a nasazení formulářů pro ohlašování v roce 2015. Během odstávky se nebude možné přihlásit do neveřejné části aplikace a současně bude snížena dostupnost písemné podpory systému EnviHELP. Písemná podpora bude plně k dispozici od 1. 12. 2014.

24.11.2014 20:08

Nová Priorita přináší přehled prioritních os a cílů nového OPŽP 2014–2020 včetně finanční alokace

Aktuální číslo přináší zprávu o závazných termínech k podání žádostí o platbu v letošním roce. Priorita dále detailně rozebírá nastavení jednotlivých prioritních os v novém Operačním programu Životní prostředí 2014 až 2020.

Věcné nastavení prioritních os OPŽP 2014-2020 vychází primárně z odborných analýz stavu životního prostředí České republiky a ze zkušeností z předchozího programového období. Konkrétní struktura jednotlivých cílů, ze kterých jsou prioritní osy složeny, se tedy principiálně nemění. A jakkoli je nutné, aby nastavení budoucího programu schválila Evropská komise, podle zástupců Ministerstva životního prostředí zásadní změny v obsahu operačního programu nejsou plánovány.

Priorita obsahuje i několik textů, které se zaměřují na úspěšně zrealizované projekty, které byly podpořeny z Operačního programu Životní prostředí. Jedním z nich je reportáž z jihočeské obce Bělčice, kde tamější zemědělci získali dotaci na pořízení nové technologie na snížení emisí amoniaku. Díky nové technologii jsou nyní schopni rychleji dopravit na pole hnůj, rychleji ho zapravit do země, čímž snižují únik amoniaku do ovzduší. Amoniak je v případě živočišné výroby vůbec nejvýznamnějším znečišťovatelem ovzduší.

 

Dokument ke stažení:

Priorita 11/2014

 

Zdroj: SFŽP

24.11.2014 19:58

Nebudeme zemí skládek, rozhodlo ministerstvo, píše iDNES.cz

Provozovatele skládek čekají od ledna příštího roku přísnější pravidla pro jejich byznys. Stát si od nich slibuje další pokles objemu odpadu vyváženého na skládky. Navíc od roku 2024 by neměl na skládkách už končit žádný směsný komunální odpad. Novela zákona o odpadech totiž přinesla i jednu zásadní změnu v objemu, respektive množství materiálu pro technické zabezpečení skládky. „Je to historický průlom k tomu, abychom dál nebyli považováni za zemi skládek,“ tvrdí Jaromír Manhart, ředitel odboru odpadů Ministerstva životního prostředí. Změnu limitů kritizuje například šéf České asociace odpadového hospodářství Petr Havelka. Příští rok čeká ministerstvo navíc další boj - zvýšení poplatku za skládkování. Více ZDE

 

Čtěte také:

Skládky v Česku se zalepují nebezpečným odpadem, uvádí server Novinky.cz (22.11.2014)

 

Zdroj: iDNES.cz

24.11.2014 10:08

MŽP podpoří ozdravné pobyty dětí 40 miliony korun

Ministerstvo životního prostředí vyhlašuje 4. výzvu pro předkládání žádostí o dotaci v rámci Programu podpory ozdravných pobytů dětí z oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší. Žádosti lze předkládat v období od 24. listopadu 2014 do 30. ledna 2015. Alokovaná částka činí 40 mil. Kč.  Od roku 2010 ministerstvo vyhlásilo již tři výzvy a ozdravné pobyty podpořilo skoro 70 miliony korun.

Prostředky budou poskytnuty úspěšným žadatelům na realizaci ozdravných pobytů pro žáky mateřských a základních škol pocházejících z oblastí se zhoršenou kvalitou ovzduší; vymezení těchto lokalit je přílohou výzvy. Přílohou výzvy je i seznam lokalit s vyhovující kvalitou ovzduší, v nichž musí být ozdravný pobyt realizován. Podpora je poskytována na pobyt o délce 5-15 dní, uskutečněný od listopadu 2015 do dubna 2016 a od listopadu 2016 do dubna 2017. Stejně jako v předchozích letech je nedílnou součástí pobytu environmentální výchova.

Oproti 3. výzvě dochází v rámci 4. výzvy v souvislosti s Dodatkem č. 22 (Dodatek č. 22 ke Směrnici MŽP č. 6/2010) k níže uvedeným změnám některých podmínek pro poskytování podpory v rámci Programu:

- přizpůsobení hodnocení kvality ovzduší zákonu č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší

Dle zákona se kvalita ovzduší hodnotí v pětiletých klouzavých průměrech pro čtverec území o velikosti 1x1 km. Toto hodnocení kvality ovzduší je veřejně přístupné na webových stránkách Českého hydrometeorologického ústavu. Lokality se zhoršenou kvalitou ovzduší a lokality s vyhovující kvalitou ovzduší jsou proto vymezeny na základě map denních koncentrací suspendovaných částic PM10 v klouzavém pětiletém průměru.

- omezení lokalit, kde může být realizován pobyt

Pobyt může být realizován pouze v oblastech s vyhovující kvalitou ovzduší, které jsou definovány ve výzvě.

- rozšíření okruhu žadatelů

Okruh žadatelů je rozšířen z I. stupně základních škol na mateřské a základní školy.

- zkrácení min. délky pobytu

Minimální délka pobytu je zkrácena z 10 dní na 5 dní.

- úprava kritérií pro hodnocení projektu

Byla doplněna dvě nová hodnotící kritéria - délka pobytu a kvalifikace pedagoga/lektora.

 

Dokument ke stažení:

Text výzvy (PDF) 
Dokumenty ke 4. výzvě

 

 

24.11.2014 08:00

Skládky v Česku se zalepují nebezpečným odpadem, uvádí server Novinky.cz

Tisíce tun nebezpečného odpadu místo toho, aby se recyklovaly, energeticky využily nebo definitivně zlikvidovaly, mizí každý rok na českých skládkách jako materiál pro jejich technické zabezpečení. „Je to paradox, že se nebezpečný odpad používá k zabezpečení skládek,“ řekl Petr Špičák, technický ředitel jedné z předních odpadových společností SITA CZ. „Pojem technologický materiál je zneužíván. U tohoto typu materiálu nejsou pravděpodobně prokazovány skutečné vlastnosti odpadu. Pokud by tento proces proběhl, nebylo by uvedené použití možné,“ míní vedoucí nezávislého Centra pro hospodaření s odpady Dagmar Sirotková. Od 1. ledna 2015 může maximální celkové množství odpadů uložených na skládku jako materiál pro technické zabezpečení skládky dosahovat maximálně 20 procent celkové hmotnosti odpadů uložených na skládku v daném kalendářním roce. MŽP bude chtít využívání rizikových odpadů ve skládkách ještě regulovat novou vyhláškou. Více ZDE

 

Mohlo by vás zajímat:

Nebudeme zemí skládek, rozhodlo ministerstvo, píše iDNES.cz

Soud zamítl žalobu AVE CZ kvůli spalovně v Rybitví (ČTK)

Expremiér Špidla hodlá snížit závislost na fosilních palivech po vzoru Británie (SolárníNovinky.z - LN)

 

Zdroj: Novinky.cz

22.11.2014 23:09

ČT: Elektřina příští rok zlevní o 2,5 procenta

Oficiáně ERÚ zveřejní 26.11. Elektřina příští rok zlevní zhruba o 2,5 procenta. Vyplývá to z cenového rozhodnutí Energetického regulačního úřadu, které má Česká televize k dispozici. Ceny navíc stlačí dolů i padající silová elektřina. Podle informací České televize ceny regulované složky klesnou o 1,2 procenta, celkově pak o 2,5 procenta. Naopak mírně podraží regulovaná část ceny plynu. Ani za něj by ale odběratelé ve výsledku neměli platit víc. S přesnými ceníky čekají dodavatelé energií na příští týden, kdy regulátor cenové rozhodnutí i s detaily oficiálně vyhlásí. Reportáž - ZDE.

 

 

Informace zveřejní ERÚ ve středu 26.11.2014 v 11 hodin na tiskové konferenci

 

 

Zdroj: Česká televize

22.11.2014 08:40

MŽP chce kontrolovat domácí topeniště, hříšníky čekají vysoké pokuty

www.hypoindex.cz

Pokud topíte odpadky nebo jiným materiálem, který zamořuje vzduch ve vašem okolí, trestu v budoucnu možná už neuniknete. Do svého domu či bytu budete povinni vpustit kontrolory, kteří z vašeho kotle nasbírají důkazy, že používáte zakázané palivo. A pokud se to prokáže, čeká vás vysoká pokuta. Ministr životního prostředí Richard Brabec totiž chystá příští rok předložit vládě zákon, který kontrolorům umožní vstoupit na soukromé území. Podobný návrh přitom už před lety vláda řešila. Tehdy jej smetla, protože upřednostnila ochranu domovní svobody. Ministerstvo si však dalo vypracovat právní analýzu, podle níž je možné právo na ochranu soukromí „prolomit“ právem na ochranu zdraví a na příznivé životní prostředí, která jsou rovněž součástí Listiny základních práv a svobod.

 

Čtěte také:

Jak upravuje pravidla provozování kotlů zákon o ovzduší?

Lidé šílí. Tisíce jich musí vyměnit své kotle. Čtěte proč (Eurozpavy.cz, 22.11.2014)

 

Zdroj: iDNES.cz (Celý článek ZDE)

Foto: hypoindex.cz

21.11.2014 19:42

Zkušenost: Delší perioda svozu odpadů zvyšuje recyklaci a třídění

Odvoz odpadků z popelnic a kontejnerů pouze jednou za dva týdny lidi více motivuje recyklovat plasty a třídit odpad. Ukazují to zkušenosti z Velké Británie. Deník The Times srovnal statistiky míst, kde se odváží smetí jednou za týden a kde za dva týdny. Jasně se ukazuje rozdíl. Například město Asfhord v hrabství Kent s pětasedmdesáti tisíci obyvateli uvádí, že po přechodu z týdenního cyklu na dvoutýdenní stoupla recyklace ze dvanácti procent na pětapadesát. Více ZDE

 

 

Zdroj: Aktuálně.cz

21.11.2014 17:46

EIA: Výbor pro veřejnou správu doporučil novelu schválit. Změny navrhli už i sami poslanci.

AKTUALIZOVÁNO! Sněmovní výbor pro veřejnou správu včera doporučil poslancům schválit novelu EIA s řadou pozměňovacích návrhů. Výbor například navrhuje, aby úřady musely vydat rozhodnutí ve zjišťovacím řízení do 45 dnů. Své návrhy podali už i poslanci. Kučera navrhuje zvýšit limity posuzovaných staveb a poslanec Kudela navrhuje stanovit také procentuálně počet občanů, kteří by podpořili podpisovu listinu. Novelu projednají i další výbory.

 

Sněmovní výbor pro veřejnou správu včera doporučil poslancům schválit vládní novelu zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) - NOVĚ: ZNĚNÍ POZMĚŇUJÍCÍCH NÁVRHŮ NÍŽE. Výbor doporučil poslancům, aby úřady musely vydat rozhodnutí ve zjišťovacím řízení do 45 dnů. Navrhuje také například změny týkající se odkladného účinku žalob - nemá být automatický, má o něm vždy rozhodovat soud. Do pravomocného verdiktu o žalobě ale úřady nebudou moci vydat rozhodnutí v dalších navazujících řízeních. V případě plánované výstavby parkovišť nebo garáží výbor chce, aby zjišťovací řízení bylo nutné u projektů nad 500 stání. Vláda navrhuje hranici 100 míst. Usnesení výboru zveřejníme jakmile budou k dispozici. 

 

Návrhy poslanec Kučera

Opoziční poslanec Michal Kučera z TOP 09 předložil dne 22.10. své tři pozměňující návrhy. Poslanec navrhuje zvýšit limity posuzovaných staveb, aby administrativně a časově náročným procesem nemusely procházet malé stavby. Třeba skladové, obchodní či kancelářské budovy by podléhaly procesu EIA až od zastavěné plochy 30 tisíc metrů čtverečních a parkoviště od 1000 míst výše. Podle aktuálně platných omezení je to v obou případech desetkrát nižší hodnota. Větší kontroverze vyvolává druhý Kučerův návrh, podle něhož nebude mít žaloba odpůrců stavby k soudu odkladný účinek. Právě této změny pravidel se investoři obávají nejvíc. Podle ministerstva životního prostředí není změna návrhu reálná. Občanští a ekologičtí aktivisté odmítají třetí Kučerův návrh, podle něhož by právo účastnit se povolovacího řízení mělo být omezeno na organizace a sdružení s podpisy nejméně 200 osob s bydlištěm v místě záměru. 

 

Návrhy poslanec Kudela

Svůj pozměňovacví návrh předložit také poslanec Petr Kudela. Poslanec navrhuje, aby podpisovou listinu mohlo podepsat i nejméně 30% občanů obce v jejímž obvodu se má záměr nebo koncepce realizovat. Návrh ministerstva životního prostředí počítá jen s podpisy 200 občanů. Poslanec odůvodňuje návrh tím, že v České republice je 3008 obcí s počtem všech obyvatel rovným nebo menším než 400. To znamená, že na podpisovou listinu by se muselo zapsat více než 50% všech občanů dotčené obce nebo občané s trvalým pobytem mimo dotčenou obec. Kritérium 30% občanů obce odpovídá podle poslance podmínkám pro vyhlášení místního referenda.

 

 

Písemné pozměňovací návrhy poslanců - Sněmovní tisk 299:

 

Předkladatel Dokument
Michal Kučera 06958-08793.doc
Michal Kučera 06959-08794.doc
Michal Kučera 06960-08795.doc
Petr Kudela 07043-08924.odt

 

Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj - pozměňující návrhy:

 

  1. V § 7 odst. 4 se číslo „60“ nahrazuje číslem „45“ a ve větě druhé se za slova „písemný závěr“ vkládá slovo „neprodleně“.
  2. V § 7 odst. 5 se slova „usnesení, které je prvním úkonem v řízení. Příslušný úřad vyhotoví“ a věta poslední zrušují.
  3. V § 7 odstavec 9 zní:
  4. „(9) U dotčené veřejnosti uvedené v § 3 písm. i) bodě 2 se má za to, že má právo na příznivé životní prostředí, na kterém může být zkrácena v důsledku porušení tohoto zákona nebo zvláštních právních předpisů při rozhodování příslušného úřadu o tom, zda záměr nebo jeho změna bude posuzován podle tohoto zákona.“.
  5. V § 7 odst. 10 se věta poslední zrušuje.
  6. V § 9a odst. 1 se za slova „závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí“ vkládají slova „(dále jen „stanovisko“)“.
  7. V § 9a odst. 4 se slova „a tuto skutečnost sdělí oznamovateli a správnímu orgánu příslušnému k vedení navazujícího řízení“ zrušují.    
  8. V § 9a odst. 5 se slova „územní řízení,“ zrušují.
  9. V § 9b odst. 5 se slova „ , sdělení příslušného úřadu podle § 9a odst. 4“ zrušují.
  10. V § 9d odstavec 1 zní:
  11. „(1) U dotčené veřejnosti uvedené v § 3 písm. i) bodě 2 se má za to, že má právo na příznivé životní prostředí, na kterém může být zkrácena v důsledku porušení tohoto zákona nebo zvláštních právních předpisů při vydávání rozhodnutí v navazujících řízeních.“.
  12. V § 9d odst. 2 se věta druhá nahrazuje větami „Soud vždy rozhodne o odkladném účinku žaloby, a to i bez návrhu žalobce. Hrozí-li s ohledem na okolnosti, že žalobou napadené rozhodnutí bude vykonáno před přijetím rozhodnutí ve věci samé, soud odkladný účinek žalobě přizná.“.
  13. V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.6. v části Záměr se na konci textu věty první doplňují slova „s rozlohou nad 20 ha“ a  na konci textu věty druhé se doplňují slova „s rozlohou nad 5 ha“ a  věta třetí se nahrazuje větami „Výstavba skladových komplexů s celkovou výměrou nad 10 000 m2 zastavěné plochy. Výstavba obchodních komplexů a nákupních středisek s celkovou výměrou nad 6 000 m2 zastavěné plochy.“ a číslo „100“ se nahrazuje číslem „500“.
  14. Čl. II Přechodná ustanovení
  15. V čl. II bodě 1 větě první se za slova „k vedení navazujícího řízení“ vkládají slova „nebo na základě žádosti oznamovatele ještě před zahájením navazujícího řízení“ a ve větě poslední se slova „oba postupy se spojují a vydává se“ nahrazují slovy „lze oba postupy spojit a vydat“.
  16. Změna stavebního zákona čl. V
  17. K novelizačnímu bodu 1:
  18. V § 13 se na konci odstavce 8 doplňují věty „Ustanovení odstavce 2 není dotčeno. Obecní úřad obce s rozšířenou působností vykonává rovněž pravomoc podle § 120, 122, 123 a 124.“.
  19. Čl. VI Přechodná ustanovení
  20. V čl. VI bodě 1 poslední větě se slova „§ 10“ nahrazují slovy „§ 9a“.

 

Hospodářský výbor - pozměňující návrhy:

 

 

  • V § 7 odst. 4 se číslo „60“ nahrazuje číslem „45“.
  • V § 7 odst. 5 se slova „usnesení, které je prvním úkonem v řízení. Příslušný úřad vyhotoví“ a věta poslední zrušují.
  • V § 7 odst. 9 se slova „je oprávněna podat žalobu k ochraně veřejného zájmu proti rozhodnutí příslušného úřadu vydanému“ nahrazují slovy „se může žalobou domáhat zrušení a napadat hmotnou nebo procesní zákonnost rozhodnutí vydaného“ a věta poslední se zrušuje.
  • V § 7 odst. 10 se věta poslední zrušuje.
  • V § 9a odst. 1 se za slova „závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí“ vkládají slova „(dále jen „stanovisko“)“.
  • V § 9a odst. 4 se slova „a tuto skutečnost sdělí oznamovateli a správnímu orgánu příslušnému k vedení navazujícího řízení“ zrušují.
  • V § 9a odst. 5 se slova „územní řízení,“ zrušují.
  • V § 9b odst. 5 se slova „ , sdělení příslušného úřadu podle § 9a odst. 4“ zrušují.
  • V § 9d odst. 1 se slova „je oprávněna podat žalobu k ochraně veřejného zájmu proti rozhodnutí vydanému“ nahrazují slovy „se může žalobou domáhat zrušení a napadat hmotnou nebo procesní zákonnost rozhodnutí vydaného“ a věta poslední se zrušuje.
  • V § 9d odst. 2 se číslo „150“ nahrazuje číslem „90“ a poslední dvě věty se nahrazují větami „Soud rozhodne o návrhu na přiznání odkladného účinku žalobě nebo o návrhu na nařízení předběžného opatření v řízeních o žalobách podle věty první postupem podle zvláštního právního předpisu3a). V těchto případech může soud přiznat odkladný účinek i tehdy, pokud bezprostředně hrozí, že realizace záměru dle rozhodnutí představuje nenahraditelnou újmu v oblastech dle § 2 tohoto zákona.“
  • Poznámka pod čarou č. 3a zní:
  • „3a) § 38 a § 73 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů.“
  • V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.6 v části Záměr se na konci textu věty první doplňují slova „s rozlohou nad 20 ha“ a na konci textu věty druhé se doplňují slova „s rozlohou nad 5 ha“ a věta třetí se nahrazuje větami „Výstavba skladových komplexů s celkovou výměrou nad 10 000 m2 zastavěné plochy. Výstavba obchodních komplexů a nákupních středisek s celkovou výměrou nad 6 000 m2 zastavěné plochy.“ a číslo „100“ se nahrazuje číslem „300“.
  • V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.13 v části Záměr se slova „5 000 m2“ nahrazují slovy „2 ha“.
  • Čl. II Přechodná ustanovení
  • V čl. II bodě 1 větě první se za slova „k vedení navazujícího řízení“ vkládají slova „nebo na základě žádosti oznamovatele ještě před zahájením navazujícího řízení“ a ve větě poslední se slova „oba postupy se spojují a vydává se“ nahrazují slovy „lze oba postupy spojit a vydat“.
  • V čl. II bodě 2 se věta první nahrazuje větou „Správní a soudní řízení zahájená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle dosavadních právních předpisů.“ a za slova „navazujícího řízení“ se vkládají slova „zahájeného přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona“ a za slova „§ 9b odst. 1“ se vkládají slova „písm. a) až c)“.
  • Čl. VI Přechodná ustanovení
  • V čl. VI bodě 1 poslední větě se slova „§ 10“ nahrazují slovy „§ 9a“.

 

Výbor pro evropské záležitosti - pozměňující návrhy:

1. V § 7 odst. 4 se číslo „60“ nahrazuje číslem „45“ a ve větě druhé se za slova „písemný závěr“ vkládá slovo „neprodleně“.
2. V § 7 odst. 5 se slova „usnesení, které je prvním úkonem v řízení. Příslušný úřad vyhotoví“ a věta poslední zrušují.
3. V § 7 odst. 10 se věta poslední zrušuje.
4. V § 9a odst. 1 se za slova „závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí“ vkládají slova „(dále jen „stanovisko“)“.
5. V § 9a odst. 4 se slova „a tuto skutečnost sdělí oznamovateli a správnímu orgánu příslušnému k vedení navazujícího řízení“ zrušují.
6. V § 9a odst. 5 se slova „územní řízení,“ zrušují.
7. V § 9b odst. 5 se slova „ , sdělení příslušného úřadu podle § 9a odst. 4“ zrušují.
8. V § 9d odst. 1 se slova „je oprávněna podat žalobu k ochraně veřejného zájmu proti rozhodnutí vydanému“ nahrazují slovy „se může žalobou domáhat zrušení a napadat hmotnou nebo procesní zákonnost rozhodnutí vydaného“ a věta poslední se zrušuje.
9. V § 9d odst. 2 se číslo „150“ nahrazuje číslem „90“ a poslední dvě věty se nahrazují větou „Při rozhodování o návrhu na přiznání odkladného účinku žalobě nebo o návrhu na nařízení předběžného opatření v řízeních o žalobách podle věty první soud postupuje podle zvláštního právního předpisu3a).“
Poznámka pod čarou č. 3a zní:
„3a) § 38 a § 73 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů.“.
10. V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.6 v části Záměr se na konci textu věty první doplňují slova „s rozlohou nad 20 ha“ a na konci textu věty druhé se doplňují slova „s rozlohou nad 5 ha“ a věta třetí se nahrazuje větami „Výstavba skladových komplexů s celkovou výměrou nad 10 000 m² zastavěné plochy. Výstavba obchodních komplexů a nákupních středisek s celkovou výměrou nad 6 000 m² zastavěné plochy.“ a číslo „100“ se nahrazuje číslem „300“.
11. V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.13 v části Záměr se slova „5 000 m²“ nahrazují slovy „2 ha“.
12. Čl. II Přechodná ustanovení
V čl. II bodě 1 větě první se za slova „k vedení navazujícího řízení“ vkládají slova „nebo na základě žádosti oznamovatele ještě před zahájením navazujícího řízení“ a ve větě poslední se slova „oba postupy se spojují a vydává se“ nahrazují slovy „lze oba postupy spojit a vydat“.
13. Změna stavebního zákona čl. V K novelizačnímu bodu 1: V § 13 se na konci odstavce 8 doplňují věty „Ustanovení odstavce 2 není dotčeno.
Obecní úřad obce s rozšířenou působností vykonává rovněž pravomoc podle § 120, 122, 123 a 124.“.
14. Čl. VI Přechodná ustanovení V čl. VI bodě 1 poslední větě se slova „§ 10“ nahrazují slovy „§ 9a“.
15. Změna zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích
Za část pátou se vkládá nová část šestá, která zní:
„ČÁST ŠESTÁ
Změna zákona o vodovodech a kanalizacích
Čl. VIII
V § 27 odstavec 1 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 76/2006 Sb. a zákona č. 275/2013 Sb. zní:
„(1) Není-li tímto zákonem stanoveno jinak, vykonávají státní správu na úseku vodovodů a kanalizací obecní úřady obcí s rozšířenou působností a újezdní úřady na území vojenských újezdů jako vodoprávní úřady.“.“ Dosavadní část šestá se označuje jako část sedmá a dosavadní článek VIII se označuje jako článek IX.

 

Výbor pro životní prostředí - pozměňující návrhy:

I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, aby návrh schválila ve znění přijatých pozměňovacích návrhů:
1. V § 6 odst. 7 poslední větě se slovo „nepřihlíží“ nahrazuje slovy „nemusí přihlížet“.
2. V § 7 odst. 4 se číslo „60“ nahrazuje číslem „45“ a ve větě druhé se za slova „písemný závěr“ vkládá slovo „neprodleně“.
3. V § 7 odst. 5 se slova „usnesení, které je prvním úkonem v řízení. Příslušný úřad vyhotoví“ a věta poslední zrušují.
4. V § 7 odst. 9 se slova „je oprávněna podat žalobu k ochraně veřejného zájmu proti rozhodnutí příslušného úřadu vydanému“ nahrazují slovy „se může žalobou domáhat zrušení a napadat hmotnou nebo procesní zákonnost rozhodnutí vydaného“ a věta poslední se zrušuje.
5. V § 7 odst. 10 se věta poslední zrušuje.
6. V § 8 odst. 3 poslední větě se slovo „nepřihlíží“ nahrazuje slovy „nemusí přihlížet“.
7. V § 9 odst. 8 poslední větě se slovo „nepřihlíží“ nahrazuje slovy „nemusí přihlížet“.
8. V 9a odst. 1 se za slova „závazné stanovisko k posouzení vlivů provedení záměru na životní prostředí“ vkládají slova „(dále jen „stanovisko“)“.
9. V § 9a odst. 4 se slova „a tuto skutečnost sdělí oznamovateli a správnímu orgánu příslušnému k vedení navazujícího řízení“ zrušují.
10. V § 9a odst. 5 se slova „územní řízení,“ zrušují.
11. V § 9b odst. 5 se slova „ , sdělení příslušného úřadu podle § 9a odst. 4“ zrušují.
12. V § 9d odst. 1 se slova „je oprávněna podat žalobu k ochraně veřejného zájmu proti rozhodnutí vydanému“ nahrazují slovy „se může žalobou domáhat zrušení a napadat hmotnou nebo procesní zákonnost rozhodnutí vydaného“ a věta poslední se zrušuje.
13. V § 9d odst. 2 se číslo „150“ nahrazuje číslem „90“ a poslední dvě věty se nahrazují větami „Soud rozhodne o návrhu na přiznání odkladného účinku žalobě nebo o návrhu na nařízení předběžného opatření v řízeních o žalobách podle věty první postupem podle zvláštního právního předpisu3a). V těchto případech může soud přiznat odkladný účinek i tehdy, pokud bezprostředně hrozí, že realizace záměru dle rozhodnutí představuje nenahraditelnou újmu v
oblastech dle § 2 tohoto zákona.“
Poznámka pod čarou č. 3a zní:
„3a) § 38 a § 73 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů.“
14. V příloze č. 1 kategorii II bodě 2.5 v části Záměr se za slova „surovin na ploše“ vkládají slova „od 5“.
15. V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.6 v části Záměr se na konci textu věty první doplňují slova „s rozlohou nad 20ha“ a na konci textu věty druhé se doplňují slova „s rozlohou nad 5 ha“ a věta třetí se nahrazuje větami „Výstavba skladových komplexů s celkovou výměrou nad 10 000 m2 zastavěné plochy. Výstavba obchodních komplexů a nákupních středisek s celkovou výměrou nad 6 000 m2 zastavěné plochy.“ a číslo „100“ se nahrazuje číslem „300“.
16. Za novelizační bod 31 se vkládá nový bod, který zní: „xx. V příloze č. 1 kategorii II bodě 10.13 v části Záměrv části Záměr se slova „5 000 m2“
nahrazují slovy „2 ha“.“ Dosavadní body 32 až 40 se přečíslují.
17. Čl. II Přechodná ustanovení
V čl. II bodě 1 větě první se za slova „k vedení navazujícího řízení“ vkládají slova „nebo na základě žádosti oznamovatele ještě před zahájením navazujícího řízení“ a ve větě poslední se slova „oba postupy se spojují a vydává se“ nahrazují slovy „lze oba postupy spojit a vydat“.
18. V čl. II bodě 2 větě druhé se za slova „navazujícího řízení“ vkládají slova „zahájeného přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona“ a na konci bodu se doplňuje věta „Soudní řízení zahájená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se dokončí podle dosavadních právních předpisů.“
19. Změna stavebního zákona čl. V
K novelizačnímu bodu 1:
V § 13 se na konci odstavce 8 doplňují věty „Ustanovení odstavce 2 není dotčeno. Obecní úřad obce s rozšířenou působností vykonává rovněž pravomoc podle § 120, 122, 123 a 124.“.
20. Čl. VI Přechodná ustanovení
V čl. VI bodě 1 poslední větě se slova „§ 10“ nahrazují slovy „§ 9a“.
21. Změna zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích
Za část pátou se vkládá nová část šestá, která zní:
„ČÁST ŠESTÁ
Změna zákona o vodovodech a kanalizacích
Čl. VIII
V § 27 odstavec 1 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 76/2006 Sb. a zákona č. 275/2013 Sb. zní:
„(1) Není-li tímto zákonem stanoveno jinak, vykonávají státní správu na úseku vodovodů a kanalizací obecní úřady obcí s rozšířenou působností a újezdní úřady na území vojenských újezdů jako vodoprávní úřady.“.“
Dosavadní část šestá se označuje jako část sedmá a dosavadní článek VIII se označuje jako článek IX.

 

Související článek:

První pozměňující návrhy k novele zákona EIA (6.11.2014)


 

Zdroj: ČTK, PSP ČR

21.11.2014 17:29

Fórum udržitelného rozvoje již 28. listopadu, vystoupí i ministr R. Brabec

DOPORUČUJEME Letošní fórum bude věnováno udržitelnému rozvoji jako novému globálnímu rozvojovému rámci. Úvodním projevem o pozici a perspektivách České republiky jej zahájí premiér Bohuslav Sobotka, který z titulu své funkce předsedá Radě vlády pro udržitelný rozvoj. Jako hlavní hosté a key-note speakeři vystoupí Simon Upton, ředitel Direktorátu OECD pro životní prostředí, a ministr životního prostředí Richard Brabec.

Současný stav České republiky i vývoj na globální úrovni vyvolává mnohé otazníky o tom, co přinese budoucnost bližší i vzdálená. Fórum pro udržitelný rozvoj již tradičně představuje příležitost, kde mohou být tyto otevřeny a zodpovězeny otázky týkající se všech tří pilířů udržitelného rozvoje: sociálního, ekonomického a environmentálního.

Letošní fórum bude věnováno udržitelnému rozvoji jako novému globálnímu rozvojovému rámci. Úvodním projevem o pozici a perspektivách České republiky jej zahájí premiér Bohuslav Sobotka, který z titulu své funkce předsedá Radě vlády pro udržitelný rozvoj. Jako hlavní hosté a key-note speakeři vystoupí Simon Upton, ředitel Direktorátu OECD pro životní prostředí, a ministr životního prostředí Richard Brabec.

Na půdě OECD v současné době vznikají jedny z nejprogresivnějších ekonomických konceptů zohledňujících udržitelnost a odolnost společností vůči nenadálým změnám. Jedná se zejména o koncept "zeleného růstu" (Green Growth), kterému bude věnován první panel Ekonomické nástroje udržitelného rozvoje: Nástroje, příklady, inspirace. V jeho rámci bude Simon Upton hovořit mimo jiné o tom, jak nastavit nové udržitelné modely růstu. S komentáři vystoupí Bedřich Moldan z Centra pro otázky životního prostředí a Vladimír Špidla, vedoucí týmu poradců premiéra ČR.

První z odpoledních panelů se bude věnovat kontextu výrazného pohybu na globální scéně. Pozornost bude zaměřena na klimatický summit OSN a zejména na proces formulace universálních cílů udržitelného rozvoje (Suistanable Development Goals), jež budou základem nového rozvojového paradigmatu pro příští desetiletí. Pozvání k vystoupení dosud přijali Michal Broža, (Informační centrum OSN v Praze), Ivan Jukl (Ministerstvo zahraničních věcí), Petr Kalaš (Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj), Petr Lebeda (Glopolis), Katarína Šrámková (Fors) a Tomáš Tožička (Česko proti chudobě).

Poslední panel bude věnován stříbrné ekonomické jako příležitosti demografického rozvoje. Zaměří se na možnosti sociální inkluze seniorů, jejich snadnější znovuzapojení do trhu práce a či nastolí otázku jakým způsobem diverzifikovat věkovou strukturu zaměstnanců. Diskutovat na toto téma přijdou Veronika Bešťáková (Fakulta architektury ČVUT), Radim Boháček (koordinátor projektu SHARE, CERGE-EI), Ondřej Nývlt (Český statistický úřad), Linda Sokačová (Alternativa 50+), Vladimír Špidla (Úřad vlády) a Ilona Štorová (Age Management, o. s.).

Diskuse nad těmito tématy s odbornou veřejností a lidmi s kompetencí rozhodovat na všech úrovních je jedním z hlavních cílů obnovené činnosti Rady vlády pro udržitelný rozvoj. Ta ožívá díky aktivitě současné vlády a jejím novým gestorem je Úřad vlády České republiky. Věříme, že právě takovéto akce pomohou vytvářet sítě se strategickou a odbornou kapacitou, které přispějí k prosazování principů udržitelnosti v systému rozhodování.

 

Fórum se uskuteční dne 28. listopadu 2014 v prostorách Lichtenštejnského paláce na Malé Straně od 10 hodin. Simultánní tlumočení angličtina/čeština je zajištěno. Program ke stažení - ZDE.

 

Partneři portálu:

 

WASTE

FORUM

https://d79692b041.clvaw-cdnwnd.com/3de2fa855debd16a4880c1fa3c31e1d4/200002839-c5b7cc6b1e/VYSTAVBA_1.jpg
Vodní hospodářství https://biom.cz/img/biom-ikona.gif
https://d79692b041.clvaw-cdnwnd.com/3de2fa855debd16a4880c1fa3c31e1d4/200000917-3edaa3fd4d/esipa.jpg https://d79692b041.clvaw-cdnwnd.com/3de2fa855debd16a4880c1fa3c31e1d4/200002466-86159870f6/ikonka.jpg

 

Provozovatel webu: České ekologické manažerské centrum (CEMC) je sdružením českých podniků a podnikatelů. Bylo založeno v roce 1992 pro šíření znalostí o environmentálním managementu v českém průmyslu. Posláním CEMC je podílet se na snižování nebezpečí z průmyslové a jiných činností pro životní prostředí a zároveň přispívat ke zvyšování efektivity podnikání. Další informace ZDE.

 

Inzerce na webu - podrobné informace ZDE