Novinky
ZVEŘEJŇUJEME JAKO PRVNÍ Poslanecké sněmovně je aktuálně projednáván pozměňovací návrh zákona o odpadech, kterým se od roku 2015 zavádí obcím povinnost zajišťovat tříděný sběr papíru, plastů, skla, kovů a biologicky rozložitelných odpadů. Norma zároveň navrhuje postupné zvýšení poplatku za skládkování, a to ze současných 500 na 600 korun v roce 2015 až na 1000 korun v roce 2020, uvedlo dnes MŽP v tiskové zprávě. Jako první zveřejňujeme zmiňovaný pozměňovací návrh - text ZDE.
Související článek:
Reakce MŽP na informace ke zvýšení poplatků za skládkování
Platby za popelnice mohou v příštích pěti letech podražit až o 250 korun
ČAOH: Poslanci prosadili ve výboru zdražení odpadů pomocí přílepku (23.5.2014)
OBSAHUJE REAKCI MŽP Stát se chystá zdražit skládkování, lidé si za popelnice připlatí. Ve sněmovně se po více než roční pauze objevil návrh, který má během pěti let zdražit poplatek za skládkování odpadu na dvojnásobek. Takové zdražení by se promítlo i do cen, které lidé platí radnicím za likvidaci odpadů. Návrh na zdražení, který podle iDNES.cz podporuje i současné Ministerstvo životního prostředí, protlačil ve výboru pro životní prostředí poslanec ANO Ladislav Okleštěk. MŽP v dnešní tiskové zprávě konstatuje, že v Poslanecké sněmovně je aktuálně projednáván pozměňovací návrh zákona o odpadech, kterým se od roku 2015 zavádí obcím povinnost zajišťovat tříděný sběr papíru, plastů, skla, kovů a biologicky rozložitelných odpadů. Norma zároveň navrhuje postupné zvýšení poplatku za skládkování, a to ze současných 500 na 600 korun v roce 2015 až na 1000 korun v roce 2020. Více ZDE
Související článek:
Přílepek k novele zákona o odpadech - OEEZ již na Třetíruka!
ČAOH: Poslanci prosadili ve výboru zdražení odpadů pomocí přílepku (23.5.2014)
Zdroj: iDNES.cz
Automobilová doprava se dnes na množství emisí v ovzduší podílí z asi 30 % a má negativní vliv na kvalitu života obyvatel. Problém se vedle osobních automobilů týká také veřejné dopravy. V České republice dnes jezdí podle údajů Centrálního registru vozidel kolem 20 tisíc autobusů veřejné dopravy, které přepraví ročně přes 2 miliardy osob. Alarmující je však stáří a stav těchto vozidel, které v průměru slouží kolem 15 let a většina nesplňuje nejpřísnější emisní normy. Přitom investice spojená s nákupem nových vozů se díky nižším nákladům na alternativní pohonné hmoty vrátí již za 4 roky. Více ZDE
PŘIPOMÍNKOVÉ ŘÍZENÍ Ministerstvo průmyslu a obchodu poslalo do připomínkového řízení návrh zákona, kterým se mění zákon č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií. Návrh zákona má podle ministerstva především legislativně upravovat zvyšování energetické účinnosti v ČR a podporovat energetické úspory. Zásadní novinka dotýkající se podnikatelského sektoru v rámci této implementace je opakovaná povinnost pro velké podnikatele absolvovat energetický audit, a to každé 4 roky, nebo zavedení systému hospodaření s energií podle ČSN EN ISO 50001 - Systém managementu hospodaření s energií nebo systému environmentálního řízení podle ČSN EN ISO 14001 - Systémy environmentálního managementu. Nově budou ústřední instituce při vypisování veřejné zakázky na dodávky a služby stanovovat zvláštní technické podmínky v případě, že se veřejná zakázka bude týkat výrobků spojených se spotřebou energie, vybraných kancelářských přístrojů, pneumatik a koupě nebo pronájmu budov tak, jak požaduje směrnice o energetické účinnosti. Zvláštní technické podmínky budou však stanovovány pouze, pokud nenaruší průběh hospodářské soutěže a zároveň budou nákladově efektivní. Termín připomínek je stanoven na 23. června 2014. Další informace a podklady ZDE.
Mohlo by Vás zajímat:
Evropa má podle Bruselu výrazně šetřit energiemi a omezit tak závislost na Rusku (ČRo, 27.5.2014)
Celkově by se měly země EU zaměřit na zlepšení energetické účinnosti. Unie si už před časem stanovila cíl zlepšit energetickou účinnost o 20 procent k roku 2020. Takzvaná transpozice této směrnice má být v členských zemích hotová k 5. 6. 2014. Česko ale termín podle zdrojů Radiožurnálu nesplní.
Udržitelný rozvoj Kia Motors oznámila, že v roce 2013 měla celosvětová výroba vozů této značky dosud nejnižší dopady na životní prostředí a vykazovala parametry trvalé udržitelnosti lepší než kdykoli v dosavadní historii – a to i přes rostoucí globální prodeje a objemy výroby. Kia dokázala omezit emise oxidu uhličitého, spotřebu vody i produkci odpadu, a to ve všech třech hlavních výrobních závodech v Koreji.
Prodeje vozů Kia vloni vykázaly meziroční růst 1,4 % na výsledných 2 746 643 automobilů, nicméně díky stabilnímu zaměření na vyšší trvalou udržitelnost ve všech výrobních závodech této automobilky se podařilo ekologické dopady snížit.
Kia dokázala omezit emise oxidu uhličitého, spotřebu vody i produkci odpadu, a to ve všech třech hlavních výrobních závodech této značky v Koreji (Hwasung, Sohari a Gwangju) – díky trvalému zaměření na recyklaci, zaměstnanecké iniciativy, vyšší investice, snižování objemu odpadu na výrobní jednotku a technologie pro využití odpadního tepla. V uvedené trojici závodů se v roce 2013 dohromady vyrobilo 1,31 mil. vozů – tj. asi 46 % celosvětové výroby Kia Motors – a 1,26 mil. motorů.
Dosažené výsledky:
- Průměrné emise CO2 na jeden automobil meziročně klesly o 4,7 %
- Spotřeba vody ve výrobních závodech meziročně poklesla o 6 %
- Za poslední dekádu se objem produkovaného odpadu na jeden vůz snížil o 26,9 %
- Domácí výrobní závody Kia zajišťují 46 % celkové světové produkce
Pokles produkovaných emisí CO2 na výrobní jednotku o 4,7 %
V roce 2013 se výroba v korejských závodech zvýšila o 12 947 vozů, nicméně objem produkovaných emisí CO2 na jeden vyrobený automobil poklesl o 4,7 % (tj. 29,4 kg na jeden automobil) a absolutní pokles pak činil 30 507 tun (na 788 000 tun). Celkové snížení emisí CO2 v roce 2013 odpovídá roční absorpci uhlíkových emisí lesem čítajícím cca 30,44 milionu borovic.
Rovněž se podařilo snížit celkovou spotřebu energií, a to o 3,7 % (618 TJ) na 15 930 TJ, což znamená pokles o 596 MJ na každý vyrobený automobil. Uvedeného poklesu s cílem snížit produkované emise bylo dosaženo opatřeními k minimalizaci zbytečného chodu výrobních zařízení a strojů ve všech výrobních závodech.
Kia rovněž oznámila svůj záměr získat certifikaci ISO 50001 ve všech svých globálních výrobních závodech. Standard ISO 50001 z roku 2011 je mezinárodní normou pro podnikové plánování a implementaci opatření na úsporu energií. Závod automobilky Kia v korejském Gwangju získal certifikaci ISO 50001 již v roce 2012; následovat mají závody v Sohari a Hwasung – stejně tak jako výrobní závody v zahraničí – což se odrazí v ještě lepších výsledcích snižování spotřeby energií.
Pokles spotřeby vody
Snižování spotřeby vody je pro Kia Motors důležitou prioritou, neboť Korea patří k zemím s potenciálním nedostatkem vodních zásob; dešťové srážky přepočtené na obyvatele činí v této zemi pouhých 10 % celosvětového průměru.
Kia Motors v roce 2013 dokázala ve svých závodech Hwasung, Sohari a Gwangju meziročně snížit celkovou spotřebu vody o 305 000 m3 na objem 6,17 mil. m3 – tj. pokles spotřeby vody na výrobní jednotku činí 6 % meziročně a od roku 2003 tento pokles představuje plných 30 %.
K uvedenému snížení spotřeby napomohly soustavné investice do výrobních závodů a jejich modernizace, vč. projektů ke zlepšení přepadu vody u chladicích věží a zlepšení parametrů recyklace vody z kondenzované páry produkované při výrobě. Současně jsou zaměstnanci všech závodů vedeni k tomu, aby praktikovali návyky úsporného zacházení s vodou, ať již na pracovišti nebo v domácnostech.
Recyklace na vzestupu – množství odpadu produkovaného při výrobě pokleslo za posledních 10 let o 26,9 %
V roce 2013 poklesl objem produkovaného odpadu v meziročním srovnání o 3,6 %, což znamená snížení hmotnosti odpadu oproti roku 2012 o plných 8 399 tun. Ve vyjádření na každý automobil Kia vyrobený v Koreji to pak znamená meziroční pokles o 8 kg, neboli 4,6 %.
Zároveň to znamená, že za posledních 10 let pokleslo množství odpadu vyprodukovaného při výrobě každého vozu o plných 26,9 %.
Z celkových 221 937 tun odpadu vyprodukovaného v roce 2013 bylo 93,3 % recyklováno (včetně 10 381 tun oceli, což představuje 5% meziroční nárůst míry recyklace oceli, odpovídající 494 tunám). Uvedená čísla jsou výsledkem nových systémů optimalizovaného nakládání s odpady, zaměřených na hledání dalších možností recyklace odpadních materiálů. Jako úspěšné se ukázaly i neustálé snahy o snižování produkce jakéhokoli odpadu v rámci všech výrobních závodů.
Odpadní materiály, které nelze znovu využít či recyklovat, se deponují na skládky nebo spalují; skládkovaný odpad představuje pouhé 1 % celkové produkce odpadu z výrobních závodů. Ve výrobním závodu Kia Motors Sohari, kde roční výrobní kapacita dosahuje 340 000 vozů, se od roku 2008 nevyprodukoval vůbec žádný odpad deponovaný na skládky.
Kia Motors se zasazuje hledat účinné inovace a zlepšení výrobních procesů s cílem dále snižovat dopady svých činností na životní prostředí. Uvedená ekologická úsilí společně s komerčním nasazením alternativních technologií pohonu a využíváním recyklovatelných a ekologicky šetrných materiálů ve vyráběných vozech pak ocenila i přední světová poradenská společnost Interbrand zaměřující se na hodnocení značek, která automobilku Kia zařadila v ekologickém hodnocení značek pro rok 2013 (Best Global Green Brands) na 37. místo mezi všemi značkami světa.
Ústavní soud (ÚS) dnes zrušil zákonné ustanovení, jež zavedlo dvacetimilionovou kauci pro distributory pohonných hmot. Nález ale vstoupí v platnost až 30. června 2015, do té doby mají zákonodárci čas, aby upravili problematiku jinak. Kauce jako taková je podle soudců racionální, důvodem zásahu je paušálně stanovená výše. Kauce by měla být odstupňována, aby zohledňovala situaci menších distributorů. Návrh na zrušení části zákona o pohonných hmotách a čerpacích stanicích podalo 18 senátorů z různých stran.
Dokument ke stažení:
- Nález Ústavního soudu sp.zn. Pl. ÚS 44/13 je dostupný ZDE
- Reportáž/video na ČT24 - ZDE
Zdroj: Českénoviny.cz (Celý článek ZDE)
V rámci cyklu odborných seminářů zaměřených na význam vědeckých poznatků pro konkurenceschopnost naší země diskutovala ve čtvrtek 22. května 2014 v prostorách Poslanecké sněmovny Parlamentu (PSP) ČR opět řada špičkových expertů, tentokrát na téma „Znečištění ovzduší v ČR a související civilizační dopady“. Předseda PSP ČR Jan Hamáček uvedl, že civilizační dopady znečištění ovzduší v ČR představují pro Poslaneckou sněmovnu PČR jedno ze zásadních témat. Předseda AV ČR prof. Jiří Drahoš ve svém vystoupení zdůraznil, že nová Strategie Akademie věd ČR nabízí východisko k řešení celé řady problémů v naší zemi. „To, co dýcháme a v čem žijeme, je pro nás všechny klíčové a důležité,“ poznamenal předseda AV ČR v souvislosti s aktuálním tématem tohoto semináře. Podle Jiřího Drahoše by se vědci měli významně podílet na podkladech a analýzách, z nichž by pak decizní sféra měla vycházet. „Politika a věda by se měly doplňovat,“ shrnul podstatu problému Jiří Drahoš.
Dokumenty ke stažení:
- MUDr. Radim Šrám, DrSc., Ústav experimentální medicíny AV ČR (Vliv znečištěného ovzduší na zdravotní stav populace)
- MUDr. Miroslav Dostál, DrSc., Ústav experimentální medicíny AV ČR (Výskyt infekčních onemocnění dýchacích cest u dětí žijících ve znečištěném ovzduší)
- RNDr. Pavel Rössner, PhD., Ústav experimentální medicíny AV ČR (Adaptace lidského organizmu na nepříznivé vlivy znečištěného ovzduší?
- prof. MVDr. Jiří Rubeš, CSc., Výzkumný ústav veterinárního lékařství (Vliv znečištěného ovzduší na kvalitu spermií)
- JUDr. Vojtěch Máca, Ph.D., Univerzita Karlova, Centrum pro otázky životního prostředí (Ekonomické hodnocení dopadů znečištění na lidské zdraví? Exkurz do hodnocení dopadů na nemocnost, úmrtnost, fertilitu a rozvoj dítěte.)
Zdroj: AV ČR
Už za tři týdny se má spustit revoluce ve financování podpory obnovitelných zdrojů energie. Vydělat by na ní měly velké firmy s vysokou energetickou náročností, o něco více zřejmě zaplatí domácnosti nebo stát. Evropští komisaři by měli 11. června po více než ročním zpoždění notifikovat České republice zákon o podporovaných zdrojích energie. Ministerstvo průmyslu a obchodu už má připraveny novely, kterými bude reagovat na připomínky z Bruselu. "Když komisaři notifikaci schválí ve stanoveném termínu, o den později dáme do mezirezortního připomínkového řízení připravené změny zákonů,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu Pavel Šolc. Jednou z hlavních změn bude způsob stanovení příspěvku na podporu obnovitelných zdrojů. Nově se má odvozovat od rezervované kapacity v distribuční soustavě. U domácností tomu odpovídá síla (kapacita) hlavního jističe. Více ZDE
Zdroj: E15Více na: https://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/revoluce-v-podpore-zelene-energie-ulevi-prumyslu-1087744#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Více na: https://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/revoluce-v-podpore-zelene-energie-ulevi-prumyslu-1087744#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Asociace Informačních Technologií a Telekomunikací (AITAT) podala trestní oznámení pro zneužití pravomocí veřejného činitele a korupční jednání. Tímto krokem vrcholí osmiletý soudní spor ve věci chybného postupu Ministerstva životního prostředí ČR ve výběrovém řízení o určení Správce historického ICT zařízení. Ministerstvo letos v dubnu sice vydalo pod tíhou exekuce opravné rozhodnutí, to je ale podle asociace opět v rozporu s rozhodnutím soudu.
Rozhodnutí Ministerstva životního prostředí ČR (MŽP) ve správním řízení o určení Správce historického elektrozařízení ve skupině informačních technologií a telekomunikací bylo před několika lety soudy zrušeno a označeno jako nezákonné. Na základě žaloby proti nečinnosti soud loni rozhodl o povinnosti MŽP vydat nové rozhodnutí. V souvislosti s tím vydalo MŽP dne 7. dubna 2014 opravné rozhodnutí, podle AITAT však bylo i to v rozporu s rozhodnutím soudu a zásadami správního řízení. Asociace se proto rozhodla podat trestní oznámení na neznámého pachatele.
„Již několik let sledujeme kroky ministerstva, které nás vedou k důvodnému podezření z existence nadstandardních až klientelistických vazeb na MŽP. Vše vyvrcholilo vydáním opravného rozhodnutí, které bylo podle nás stanoveno na základě sporných až účelových podkladů,“ uvedl David Beneš, předseda představenstva Asociace Informačních Technologií a Telekomunikací (AITAT). „Již v roce 2010 Nejvyšší správní soud ČR konstatoval, že řízení vedené MŽP trpělo vážnými nedostatky, které vedly k porušení principu nestrannosti. Úředníci řeší své administrativní povinnosti v přímém rozporu s nařízením soudů. Máme za to, že je k tomu vede něco více než jen arogance a hloupost, proto bylo podáno trestní oznámení pro zneužití pravomocí veřejného činitele a korupční jednání,“ doplnil Beneš.
Nové rozhodnutí ve věci Správce historického elektrozařízení přijalo MŽP až pod tlakem exekuce. Ačkoliv měla být podle nařízení Městského soudu v Praze náprava učiněna nejpozději do 30. prosince 2013, ministerstvo vydalo nové rozhodnutí až v dubnu letošního roku. V zákonné lhůtě tak nesplnilo nařízení soudu a nevydalo opravné rozhodnutí včas. „Soudní spory kolem takzvaných Historických poplatků trvají již více než osm let. Důvodem byly obstrukce ministerstva a jeho neochota ke komunikaci. Exekuce byla jediným účinným nástrojem, jak ze strany ministerstva vymoci aktivitu,“ sdělil David Beneš z Asociace Informačních Technologií a Telekomunikací (AITAT). „Chceme, aby ministerstvo životního prostředí přiznalo své pochybení a učinilo odpovědnými příslušné úředníky,“ uzavřel Beneš.
NAŠE ECHO Jak chce nový šéf napravit pošramocenou pověst Hospodářské komory ČR poté, co se o její hospodaření zajímá policie? A co konkrétně chce nový prezident udělat pro 13 tisíc podnikatelů, které tato instituce sdružuje? Na otázky Martina Veselovského bude odpovídat nový prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý. Poslouchejte po 17. hodině.
Dne 22. května 2014 si XXVI. sněm Hospodářské komory České republiky (HK ČR) zvolil kompletní vedení HK ČR na další tři roky. Ing. Vladimír Dlouhý, CSc. je český ekonom a politik, bývalý ministr průmyslu a obchodu v letech 1992 – 1997. V letech 1989 – 1992 byl ministrem hospodářství. Byl členem Národní ekonomické rady vlády (NERV), v posledních volbách kandidoval na prezidenta republiky. Nyní působí v soukromé sféře a věnuje se poradenské a pedagogické činnosti.
Zdroj: ČRo, HK ČR
Foto: HK ČR (Jan Pavelka)
Povodí Vltavy proto zadalo ČVUT vypracování studie, která má prověřit strategické řízení Vltavské kaskády a parametrů manipulačních řádů. V této studii budou porovnány vstupní parametry a požadavky na Vltavskou kaskádu, na základě kterých byla vyprojektována, se současným stavem. Bude tedy hodnoceno, zda Vltavská kaskáda může zvýšit svoji retenční schopnost pro případ povodně (trvale snížit hladinu některých přehrad), aniž by ohrozila ostatní funkce kaskády, tedy především: zajištění odběrů vody, zásobování průmyslových podniků a zemědělců vodou, udržení kvality vody ve Vltavě, dodržení požadavků energetiků na výrobu elektřiny a udržování splavnosti Vltavy na dolním toku. Pokud se ukáže, že je možné hladiny v některých přehradách kaskády snížit, ČVUT prověří, jak by takto nastavená Vltavská kaskáda dokázala ovlivnit padesátiletou a stoletou povodeň na Vltavě kombinovanou s různě velkými povodněmi na Sázavě a Berounce. "Teprve tyto propočty ukážou, zda by snížení hladin na některých přehradách Vltavské kaskády mělo reálný dopad na průběh povodní," řekl Petr Kubala Generální ředitel Povodí Vltavy a dodal: "ČVUT jsme také zadali, aby spočítalo krajní variantu, o které se často mluví, tedy jak by se změnil průběh povodní, kdybychom Orlickou přehradu drželi trvale prázdnou." Rozhovor s šéfem Povodí Vltavy Petrem Kubalou najdete v aktuálním čísle týdeníku Ekonom (část ZDE)
V EKONOMU čtěte také:
Je třeba změnit celou ekonomiku (Janez Potočnik, eurokomisař pro ŽP)
Zdroj: PVL a.s., EKONOM
Foto: Auto: Michal Růžička, MAFRA
Česká vláda citlivě vnímá ohrožení energetické bezpečnosti v EU a podporuje kroky k jejímu posílení. Právě proto vítá kabinet premiéra Bohuslava Sobotky polský návrh, který vládní Výbor pro EU projednával 21. května. Jeho cílem je prohloubení spolupráce členských států Evropské unie při zajištění jejich energetické bezpečnosti a vytvoření tzv. Energetické unie. Polsko navrhuje soubor šesti opatření a politik, které by měly směřovat k zajištění bezpečnosti dodávek do EU a zejména do zemí střední a východní Evropy, které jsou nejvíce závislé na jednom dodavateli. Více ZDE
Česká asociace odpadového hospodářství (ČAOH) ani další oborové asociace nesouhlasí s průběhem středečního jednání výboru pro životní prostředí Poslanecké sněmovny České republiky. K projednávání technické elektronovely byl ve formě přílepku připojen i návrh na zdražení poplatků za odpady, aniž by dostali příležitost k vyjádření zástupci odborné veřejnosti či oborových organizací, přestože byli řádně přihlášeni do obecné rozpravy. ČAOH zvažuje, že se připojí k Sdružení výkupců a zpracovatelů druhotných surovin a spolu s ním podá stížnost vedení Poslanecké sněmovny. Více ZDE
Sdružení SOVAK ČR považuje požadavek článku 9 Rámcové vodní směrnice o úhradě nákladů ve vodném a stočném za nezbytnou součást vodohospodářské politiky ČR a je dlouhodobě spolupracuje s odpovědnými regulačními orgány ČR při aplikaci tohoto principu. SOVAK ČR poukazuje také na následující body, které jsou zásadní při aplikaci principu plné nákladové úhrady:
- Dodávka pitné vody a poskytování odkanalizování patří k veřejným službám v obecném zájmu, což musí být vždy bráno v potaz při interpretaci jakéhokoliv požadavku Rámcové vodní směrnice.
- SOVAK ČR zdůrazňuje, že subjekty, které svou činností ovlivňují kvalitu upravovaných a čištěných vod (tedy nejenom vlastníci a provozovatelé čistíren odpadních vod, ale hlavně producenti odpadních vod) by měly vždy nést relevantní náklady a stát by tak měl dlouhodobě trvat na principu „znečišťovatel platí“, což v současnosti není praxí, vzhledem např. k přetrvávajícím výjimkám z platby stočného za srážkové vody.
- Vodovodní a kanalizační infrastruktura v mnoha členských státech stárne. Při revizi cenové politiky ve vodárenství by neměly být zaváděny environmentální poplatky na úkor krytí nákladů, určených na obnovu vodohospodářských sítí. Jakékoliv další zvyšování zátěže environmentálními poplatky (jako například chystané zvýšení plateb za vypouštění odpadních vod do vod povrchových ze strany Ministerstva životního prostředí) je protiúčelné a povede pouze k zvyšování nerovnoměrné zátěže uživatelů veřejných vodovodů a kanalizací a ostatních spotřebitelů, stojících mimo zpoplatnění.
- Je zřejmé, že kromě příjmů z vodného a stočného bude investiční politika oboru i v dalších letech podporována dotačně, ovšem jakékoliv podmínky spojené s čerpáním těchto zdrojů by neměly způsobovat dvoujkolejnost regulace oboru a jednotliví potenciální příjemci dotací by neměli být diskriminování či by na ně neměla být uvalována specifická náročná regulace tak, jak to bylo realizováno např. v podmínkách stávajícího Operačního programu životního prostředí.
Více ZDE
Provozovatel webu: České ekologické manažerské centrum (CEMC) je sdružením českých podniků a podnikatelů. Bylo založeno v roce 1992 pro šíření znalostí o environmentálním managementu v českém průmyslu. Posláním CEMC je podílet se na snižování nebezpečí z průmyslové a jiných činností pro životní prostředí a zároveň přispívat ke zvyšování efektivity podnikání. Další informace ZDE.
Inzerce na webu - podrobné informace ZDE
Aktuální číslo: Staré ekologické zátěže
Membránové technologie ve službách udržitelnosti
Redakce OF
Stabilizace: rychlá a efektivní úprava geomechanických vlastností zemin systémem ALLU
Ivo Cerný
Odstraňování starých ekologických záteží stálo už pres 66 miliard korun. Trvá více než 30 let a stále není hotovo
Hana Kadecková
Jak ochránit investice pred skrytými environmentálními riziky?
Tereza Voláková a Luboš Maršálek
Návrh směrnice o monitorování a odolnosti půdy a problém terminologie sanačních technik
Zdenek Suchánek
Revoluce v masném prumyslu
Redakce OF
Seminář o zálohování: klíčové informace a nové perspektivy
Petr Novotný
Jednotné environmentální stanovisko a změny zákonu na úseku životního prostředí
Jitka Jelínková a Miloš Tuhácek
Jak udržitelnost mení naše podnikání a společnost?
Redakce OF
Trendy zmen podmínek pro strategické rízení udržitelného materiálového hospodářství ČR
Bohumil Beneš
Kroky udržitelného stavebnictví
Jirí Nouza
Jak elektromobily pomohou k rešení klimatické krize
František Vörös
Sanace ohnisek kontaminace v bývalém areálu TDV Duchcov
Radek Cervinka, Ondrej Lhotský, Ondrej Urban a Jakub Kubálek
Likvidace Li-Ion baterií: co byste meli vědět a nejcastejší otázky a odpovedi
Redakce OF
ECCOTARP: specialista na záchyt unikajících nebezpečných látek
Veronika Karbanová
Bývalý distribucní sklad PHM v Novém Bohumíne: komplexní sanace a biodegradace
Jirí Kamas, Miroslav Minarík a Antonín Stríbrný
Dekontaminace průmyslového areálu a jeho proměna v moderní městské centrum
Vojtech Dvorák, Jakub Barvír a Petr Lacina
Mapování antropogenní kontaminace sedimentu přehradních nádrží v povodí Váhu
Martin Žídek
První výzkum kontaminace sedimentu z Kachovské nádrže provedl ukrajinsko-český tým
Marcela Cernochová a Jindrich Petrlík
KALENDÁŘ AKCÍ
ZAŘADIT AKCI | ||
Květen | ||
13.5. | Webinář: Praktický kurz odpadové legislativy pro původce a oprávněné osoby | |
14.5. | Průmyslové odpadní vody a kaly: inovativní technologie a řešení | Cyrkl webinář | |
15.-17.5. | SANAČNÍ TECHNOLOGIE XXVI | |
16.5. | iKURZ: Jak provozovat sběrný dvůr a nebýt v rozporu s legislativou | |
21.5. | Práce s IS ENVITA na PC - pokročilé funkce programu Opakování: 22.5. |
|
22.-23.5. | Chemická legislativa pro průmysl a obchod | |
23.5. | Odpady v podnikové ekologii | |
28.5. | iKURZ: Nová pravidla pro nakládání s odpady ze zdravotnictví | |
28.5. | Aktuální témata lesního hospodářství | |
29.5. | Povinnosti v podnikové ekologii v praxi Opakování: 30.5. |
|
30.5. | Novela vodního zákona v souvislosti s novým stavebním zákonem | |
Červen | ||
3.-4.6. | 28. ročník odborné konference MĚŘENÍ EMISÍ A OCHRANA OVZDUŠÍ |
|
3.-6.6. | Konference Pitná voda 2024 | |
4.6. | iKURZ: modul PIO / ZPO v IS ENVITA ve vazbě na požadavky legislativy | |
5.6. | Práce s modulem OLPNO, ILNO a evidence odpadů v IS ENVITA | |
11.6. | iKURZ: Soustřeďování komunálního odpadu a jeho tříděných složek ve firmě ve vazbě na požadavky zákona o odpadech pro implementaci do praxe | |
14.6. | iKURZ: Mobilní zařízení pro sběr versus obchodník rozdíly, výhody a povinnosti podle nové legislativy | |
18.6. | Práce s IS ENVITA na PC - pokročilé funkce programu Opakování: 19.6., 20.6. |
|
25.6. | iKURZ: Biologicky rozložitelné odpady, vč. kalů a specifické nakládání s nimi | |
27.6. | Evropské obalové symposium | |
Září | ||
3.9. | iKURZ: práce s modulem OLPNO v IS ENVITA i z pohledu legislativních povinností | |
5.9. | iKURZ: Nakládání s asfalty – nová vyhláška dle zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech | |
12.9. | iKURZ: modul ILNO v IS ENVITA v legislativních souvislostech | |
19.9. | Práce s IS ENVITA SKLAD A OBCHOD na PC | |
26.9. | iKURZ: Recyklace a nakládání se stavebními odpady v roce 2024 včetně novelizace vyhlášky č. 273/2021 Sb. vyhláškou č. 445/2022 Sb. | |
Srpen | ||
Říjen | ||
1.10. | iKURZ: Jak nakládat s kovovým odpadem v roce 2024 v souladu s požadavky legislativy | |
3.10. | WEBINÁŘ: Jak v IS ENVITA v modulu EKO – KOM vytvořit čtvrtletní výkaz o celkovém množství a druzích komunálního odpadu vytříděných a odstraněných v obcích | |
8.10. | iKURZ: ekolog a BOZP a jejich součinnost při plnění požadavků legislativy ochrany životního prostředí | |
8. 10. | Aktuální témata lesního hospodářství | |
10. 10. | iKURZ: Nakládání s odpady z pohledu obce od 1. 1. 2025 |